6 powodów dla których warto mieć stronę internetową

„Strona internetowa jest jak opinia – każdy powinien mieć swoją.”

Kiedyś strasznie lubiłem porównywać strony internetowe do samochodów – faktycznie jest dużo analogii, jednak uważam że to zbyt „kołczingowe” gadanie. „Wolisz chodzić na piechotę, czy raczej mknąć po szosie jaką jest internet?” – nie no może aż tak żenujących tekstów nie było… ale lepiej porzućmy ten wątek.

Dlaczego warto mieć własną stronę internetową?

1. Jeśli coś zrobiłeś, ale nie pochwaliłeś się tym w sieci – to tak jakbyś nie zrobił nic.

Brzmi dość dołująco, wiem. Jednak jest to prawda.
Masz dobry produkt czy usługę, ale ludzie nie walą do Ciebie drzwiami i oknami? Pomyśl, skąd mają o Tobie wiedzieć?
Musisz publikować! – w social media (ale tam z czasem informacje się zakopią), na portalach ogłoszeniowych (zawsze warto być w wielu miejscach) i na swojej stronie internetowej.
Informacje na stronie będą powoli pracowały i podnosiły swoje pozycje w google (tak jak robi to ten wpis).
Wyższość własnej strony internetowej ponad social media przejawia się w tym, że te informacje nigdy nie znikną.

2. Wolisz robić dile z gościem z Łady czy z Ferrari?

No i piątka – ja też mam głęboko wywalone na to kto czym jeździ.
Trzeba jednak pamiętać, że pomimo słabej metafory, kwestie wizerunkowe są nadal bardzo ważne.
Własna strona internetowa to przede wszystkim zwiększenie zaufania do marki – można Cię sprawdzić, nie masz nic do ukrycia.

3. Twoja konkurencja nie ma strony i jakoś żyją?

Pewnie i żyją… ale co to za życie.
Pomyśl sobie, co robisz kiedy odwiedzasz obce miasto i musisz znaleźć mechanika  cukiernie?
Podpowiem – odpalasz google i szukasz… a jak myślisz, jak się dzisiaj szuka kominiarzy?
Dzisiaj każdy biznes musi dać odnaleźć się w wyszukiwarce, inaczej umrze.
A co do tej konkurencji – jeśli Twoja konkurencja nie ma strony, a branża jest niszowa. To oznacza że masz duże szanse na stanie się najbogatszym kominiarzem w okolicy.

4. A świstak siedzi, i się nie rozwija

Stworzyć swoją stronę internetową? – w żadnym wypadku! A komu to potrzebne? A dlaczego?
Nie bądź świstakiem, naucz się czegoś nowego. Sprawdź co to za uczucie kiedy coś piszesz, a za chwile pojawia się na stronie i setki ludzi mogą to przeczytać.

5. Dawno, dawno temu, nie było prądu

Teraz już jest. Ludzie siedzą po nocach. A Ty pracujesz po nocach? Albo w niedziele i święta?
Jasne że nie, ale wiesz kto pracuje? – Tak! Twoja strona internetowa. Jest dostępna 24h/7 i gotowa na to aby udzielać informacji Twoim klientom.

6. „Janusz jest dobrym facetem, ale nie lubi rodzynek.”

Strona internetowa to też narzędzie do badania samego klienta. Poznaj go, dowiedz się jak wygląda Twoja grupa docelowa i dopasuj się do niej.
Wyobraź sobie że masz sklep z samochodami moherowymi beretami, ale okazało się że większość go odwiedzających to nastolatki. Co można z tym zrobić? Olać, zwariować albo zoptymalizować targetowanie płatnych reklam i zrobić super młodzieżową bio-torbę z Twoim logo – beretem z antenką 😉
Kiedy pierwszy raz zobaczysz statystyki analyticsa, to zamiast spać, będziesz go odświeżał do rana.

Tak na prawdę nie uważam żeby trzeba było kogokolwiek namawiać do posiadania własnej strony internetowej. To że istnieją i wiele osób posiada własną to domena naszych czasów. Sam się zastanów czy warto czekać w nieskończoność aby taką stworzyć.

Grafik, illustrator, web designer. W branży od 2012 roku. W gronie moich zainteresowań znajduje się również cyberbezpieczeństwo i nowe technologie. Właściciel marki GodzinaGrafika.pl